Kusząca Kanada - Indianie, bizony i dinozaury
Listen now
Description
Drogą Yellowhead Highway dojechaliśmy do doliny Skeena, zamieszkiwanej przez Indian Gitxan, „ludzi znad rzeki mgły”. Podążyliśmy szlakiem totemów i dotarliśmy do lasów deszczowych niedźwiedzia-ducha Kermode. Przypomnieliśmy gorączkę złota Cariboo. Penetrowaliśmy kaniony Prowincjonalnego Parku Dinozaurów i odwiedziliśmy Muzeum Paleontologii w Drumheller, najwspanialsze muzeum dinozaurów na świecie. Byliśmy w Buffalo Jump, gdzie Indianie Czarne Stopy zabijali bizony i Bison Paddock. Na wyspie Vancouver zajrzeliśmy do rezerwatu Cathedral Grove, w którym można zobaczyć nawet 800-letnie, dochodzące do 80 metrów wysokości daglezje. Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
More Episodes
Rejs polarny jachtem „Magnus Zaremba”, pod dowództwem kapitana Eugeniusza Moczydłowskiego, w otoczeniu majestatycznych lodowców – to główny punkt naszego programu. Podpatrywaliśmy życie dzikich zwierząt tam, gdzie poluje największy drapieżnik na Ziemi, niedźwiedź polarny. Gościem Jerzego Jopa był...
Published 05/25/24
Niesamowite widoki łączące góry z otwartym oceanem, najwyższe klify w Europie, największe morskie jaskinie świata… Dzisiejsza podróż była spotkaniem z nieokiełznaną naturą, prostotą wyspiarskiego życia i jednymi z najbardziej malowniczych widoków na świecie. Odwiedziliśmy Wyspy Owcze, archipelag...